среда, 17. октобар 2012.

Mahatma Gandi - izreke




§  "Nema puta ka miru. Mir je put."

§  "Kao ljudskim bićima, naša veličina ne leži toliko u mogućnosti da promenimo svet - jer to je mit atomskog doba - već u mogućnosti da promenimo sebe."


§  "Ti moraš biti promena koju želiš videti u svetu."


§  "Zemlja pruža dovoljno da zadovolji svačije potrebe, ali ne i svačiju pohlepu."


§  "Bogati moraju živeti jednostavno, da bi siromašni jednostavno mogli živeti."


§  "Veličina i moralni napredak naroda može se meriti po tome kako postupaju sa životinjama. Jedini način da živiš je da pustiš i druge da žive."


§  "Mislim da duhovni napredak na jednoj određenoj tački od nas zahteva da prestanemo ubijati živa subića za zadovoljenje telesnih prohteva."


§  "Ma koliko okorela nečija ćud, rastopiće se na vatri ljubavi. Ako se pak ne promeni znači da vatra nije bila dovoljno jaka."


§  "Dokle god milioni žive u gladi i neznanju, svakog čoveka koji se obrazovao na njihov račun, a koji o njima ne brine, treba smatrati izdajnikom."


§  "Duh demokratije ne može biti nametnut spolja. On mora izrasti iz unutrašnjosti naroda."


§  "Moto života: obrisati svaku suzu sa svakog oka."


§  "Život bez principa je brod bez kormilara."


§  "Moj život je nedeljiva celina i sve moje delatnosti požimaju se; i sve one imaju svoje poreklo u mojoj nezasitoj ljubavi prema ljudima."


§  "Moj život je moja poruka."


§  "Za svoj cilj ja sam spreman da umrem, ali ni za kakav cilj, moj prijatelju, nisam spreman da ubijem."


§  "Prvo te ignorišu, onda ti se smeju, onda te biju, i onda pobeđuješ."


§  "Ako bismo pobedili Engleze oružjem kojim su oni nas porobili, naše ropstvo bi ostalo čak i kada bi oni otišli."


§  "Oko za oko i svi će biti slepi."


§  "Čak i kad sam manjina od jednog čoveka, istina je i dalje istina."


§  "Govori jedino ako je to poboljšanje u odnosu na tišinu."


§  "Kukavica je nesposobna da oseti ljubav - to je osobina hrabrih."


§  "Bog nije nijedne religije."


§  "Moramo poštovati druge religije, kao što poštujemo našu. Tolerisati ih nije dovoljno."


§  "Muhamedove izreke su riznica mudrosti, ne samo Muslimanima, već celom svetu."


§  "Ja bih postao Hrišćanin kad bi hriršćani bili hrišćani sva dvadeset i četiri časa dnevno."


§  "Verujem da Bog ima isto toliko imena koliko ima živih ljudi."


§  "Čak i najsitnija neistina truje čoveka, isto kao što i samo jedna kap otrova truje celo more."


§  "Čovek često postaje ono što o sebi misli. Ako budem stalno ponavljao kako neke stvari ne mogu učiniti, verojatno je da i neću moći. Suprotno tome, ako verujem da mogu, sigurno ću steći sposobnost da to učinim."


§  "Čovek je stvorio mašinu, ali mašina je zarobila čoveka i čovek radi, a ne živi više."


§  "Čoveku praznoga želuca hrana je Bog."


§  "Da bi se s vremena na vreme videlo univerzalno i svevremensko lice istine, čovek mora biti spreman da i najsitinije od svih živih bića voli koliko i samoga sebe."


§  "Ja mrzim privilegije i monopole. Sve ono što se ne može podeliti sa narodnim masama ja kategorički odbijam."


§  "Građanska neposlušnost je urođeno pravo svakog građanina. Ukoliko je se on odrekne, on prestaje biti čovek."


§  "Moramo pružati otpor ugnjetavanju, ali nipošto ne smemo nanositi zlo ugnjetaču. Njega moramo pobediti ljubavlju - otkazati mu poslušnost, makar po cenu života."


§  "Idealna nenasilna država bi bio poredak bez vlasti."


§  "Ljubav je najjača snaga koju sebi svet može predstaviti, a istovremeno i najskromnija."


§  "Najveća snaga kojom raspolaže čovečanstvo je nenasilje. Ono je jače i od najmoćnijeg razornog oružja što ga je stvorio ljudski um."


§  "Nenasilje je stavljeno na probu onog trena kada mu se neko suprotstavi silom."


§  "Nenasilje ne znači pokoriti se volji onoga koji ti nanosi zlo, već znači odmeriti se celom svojom dušom sa voljom tiranina."


§  "Potpuno nenasilje je potpuno odsustvo rđavih namera prema svemu što živi. Aktivno nenasilje je savršena ljubav."


§  "Nenasilje je prvi član moje vere. To je, takođe, i poslednji član moga credo"


§  "Najveća snaga kojom čobečanstvo raspolaže je nenasilje."


§  "Sila je oružje slabih; nenasilje je oružje jakih."


§  "Sloboda nije vredna ako ne uključuje i slobodu da se greši."


§  "Ti i ja nismo drugo do jedno biće. Ne mogu povrediti tebe, a da time i sebe ne povredim."


§  "U bogatstvu srce brže otvrdne nego jaje u ključaloj vodi."


§  "U glavi pijanog čoveka vrti se tek posle dve ili tri čašice, a u glavi sujetnog vrti se već posle prvog laskanja."


§  "Umetnost ratovanja je umetnost uništavanja ljudi, a politika je umetnost varanja."



Нема коментара:

Постави коментар